Храм
Духовенство храма
Краткая историческая справка храма в честь иконы Божией Матери «Знамение» Курско-Коренная города Одессы.
История храма в честь иконы Божией Матери «Знамение» Курская–Коренная началась 17 июля 2006 года, когда была зарегистрирована община будущего прихода. С просьбой выделить место для совершения богослужений община обратилась к администрации Одесского института финансов. И такое место было выделено на первом этаже под переходом, связывающим учебный и жилой корпус института. Здесь и благословил совершать богослужения Высокопреосвященнейший Агафангел, митрополит Одесский и Измаильский. В этом же году настоятелем был назначен священник Евгений Глушко. По благословению митрополита Агафангела в 2007 году началось строительство колокольни и алтарной части. С 2006 по 2010 года шли работы по внутренней и внешней отделки храма. В процессе строительства в храме непрерывно совершались богослужения.
В этот период для храма была заказана православной семьёй эмигрировавшей в США икона, которая написана в городе Джорданвиле и освящена предстоятелем РПЦЗ в Синодальном храме в Нью-Йорке на оригинале, привезена и подарена нашему храму, где находится в сооруженном для неё киоте до сих пор. Со временем была установлена традиция каждый вторник утром совершать акафистное пение перед образом Пресвятой Богородицы «Знамение» Курско-Коренная.
В 9-ую пятницу по Пасхе, 4 июня 2010 года, в день празднования иконы Божией Матери «Знамение» Курско-Коренная Высокопреосвященнейший Агафангел, митрополит Одесский и Измаильский посетил Одесский финансовый институт, где совершил освящение храма и Божественную Литургию в сослужении наместника Свято-Ильинского Одесского мужского монастыря архимандрита Виктора (Быкова) и городского духовенства.
11 июня 2010 года настоятелем храма был назначен протоиерей Максим Омельченко. Трудами нового настоятеля был ошпаклёван и покрашен фасад храма, расписаны алтарная апсида и центральная часть, а также произведены ряд других работ по благоустройству храма и прилегающей территории.
При храме были организованы воскресная школа и молодёжная группа, создан сайт храма.
17 июля 2015 года указом Владыки митрополита Агафангела на настоятельское служение был назначен протоиерей Владимир Колесник, который и продолжил работы по благоукрашению храма и прилегающей к нему территории. Были расписаны алтарь и притвор, а также расширено правое крыло храма, в котором совершаются панихиды и таинство исповеди.
Несмотря на свой относительно молодой возраст община активно участвует в Литургической жизни, постепенно развивается социальное служение, в котором участвует молодёжь нашего храма, проводятся катехизаторские беседы перед таинством святого крещения и венчания.
6 июня 2022 года, по благословению Высокопреосвященнейшего Агафангела, митрополита Одесского и Измаильского, протоиерей Владимир Колесник был переведен в настоятельское служение в храм святой великомученицы Варвары. Новым настоятелем храма иконы Божией Матери "Знамение" Курская-Коренная был назначен протоиерей Вячеслав Ковалев.
Кондак 1
Избранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступления просяще, чудеса же, от лет древних даже доныне от иконы Ея бываемыя, поминающе, велегласно возопиим:
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Икос 1
Ангели удивишася, зряще Тя, Владычице, иконою Твоею, яко столпом огненным, нам предходящую в великом исходе нашем из земли, беззаконники порабощенныя. Не Моисея бо, но Самую Тя имамы Путеводительницу в скорбном странствовании нашем, темже Ти благодарне зовем:
Радуйся, благословенная Одигитрие; радуйся, истиннаго Пути Мати.
Радуйся, сквозе пустыню мира сего нас провождающая; радуйся, Амалика мысленнаго преславно побеждающая.
Радуйся, источники благодати от иконы Твоея источающая; радуйся, закон Сына Твоего, Христа Бога нашего, на скрижалех сердец наших написующая.
Радуйся, зноем страстей палимых благодатное окропление; радуйся, изнемогающих всемощное укрепление.
Радуйся, сердец смятенных тишайшая усладо; радуйся, странных и сирых Божественная отрадо.
Радуйся, землю обетованную нам приуготовляющая; радуйся, небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 2
Видехом, видехом выну чудеса и знамения Твоя, Владычице, исповедуем милость, не таим благодеяний Твоих, обаче велегласно вопием: Аллилуиа.
Икос 2
Разум Божий кто постиже и тайну судеб Его кто повесть? Возводит бо и низводит, смиряет и возносит, поражает и исцеляет, и кто бысть советник Ему? Темже и нас, грех наших ради, смири и царство наше низложи, сыны наша по всему лицу земли разсеяв. К кому убо прибегнем в скорби нашей, к кому руце прострем, аще не к Тебе, Всеблагая. Обаче сердцем сокрушенным вопием Ти таковая:
Радуйся, Сына Твоего за нас умоляющая; радуйся, праведный гнев Божий утоляющая.
Радуйся, беззаконий наших очищение; радуйся, грешным Ходатаице прощения.
Радуйся, светильник упования немеркнущий нам возжегшая; радуйся, во исходе и странствовании нашем иконою Твоею нам предтекшая.
Радуйся, вся разсеянныя воедино собирающая; радуйся, омофором Твоим светообразным вся покрывающая.
Радуйся, раздоры и нестроения умиряющая; радуйся, советы нечестивых разоряющая.
Радуйся, плавающих в житейском море окормляющая; радуйся, попечением Твоим ни единаго же оставляющая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 3
Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа.
Икос З
Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби преумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице:
Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино.
Радуйся, благодати приснотекущий источниче; радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый.
Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая.
Радуйся, скорби наша на радость прелагающая; радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая.
Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; радуйся, враги наша преславно смиряющая.
Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая.
Радуйся Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 4
Бури искушений, на нас находящия, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистая Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: "Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего", узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней:
Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви прозябший.
Радуйся, Цвете благовонный, мир весь облагоухаяй; радуйся, крине непорочный, вселенную украшаяй.
Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая; радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая.
Радуйся, кореню домостроительства Божия; радуйся, спасения нашего верх и главизно.
Радуйся, злыя наши страсти из корене посекающая; радуйся, добродетелей сад насаждающая.
Радуйся, добрые обычаи в нас вкореняющая; радуйся, причастники райския жизни быти нас сподобляющая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 5
Боготочней звезде подобящеся, икона Твоя честная, Госпоже, землю Русскую и грады ея обтекаше, царие сей благоговейно поклоняхуся, царицы любовию ту благоукрашаху, архиереи страхом сретаху, верных же множества, духовно торжествующе, вопияху: Аллилуиа.
Икос 5
Видяще безбожников безумный совет икону Твою, Пречистая, разорити, от Тебе, Дево, посрамленный, и обретше образ Твой святый, от всякаго действа сокрушительна невредим, монаси и мирстии страхом и любовию возопиша Ти сицевая:
Радуйся, крепосте несокрушимая; радуйся, стено нерушимая.
Радуйся, лютых безбожников совет посрамившая; радуйся, чаяния врагов осуетившая.
Радуйся, хулителей уста заградившая; радуйся, икону Твою святую невредимо сохраншая.
Радуйся, от руки злодейской сия соблюдшая; радуйся, очи Твои от скверных дел человеческих обращающая.
Радуйся, лица Твоего Пречистаго от нас, убогих, не отвращающая; радуйся, из руки диаволи грешныя исхищающая.
Радуйся, прощение кающимся возсиявающая; радуйся, двери милосердия Божия ходатайством Твоим отверзающая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 6
Проповедует мир весь милости, от иконы Твоея изливаемыя, Всецарице! Отнелиже бо изшла еси тою из земли Русския, несть град, ниже весь, в нихже не бе являема сила Твоя. Темже от всех язык спасеннии и Тобою вопиют благодарно Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияй нам паки свет упования, Богородице Пречистая, зарю спасения миру возвестившая во Твоем рождестве. Не предаждь нас до конца в руце врагов наших и советы нечестивых и лютых отступников скоро разори. Да будет и страна наша Российская, якоже древле дом Твой, да процветет в ней благочестие, святыя обители и храмы да благоукрасятся, людие же, от лютых безбожников избавльшеся, да торжествуют с веселием, славяще Твое заступление и зовуще Ти таковая:
Радуйся, любовию Твоею всему миру возсиявшая; радуйся, из уст Божественных Сына Твоего всыновление рода человеческаго приявшая.
Радуйся, Мати Божия и Мати христианом; радуйся, недугов отъятие и Целительнице раном.
Радуйся, в темницах сущих незаходимый Свете; радуйся, узников отрадо и пространство клетей.
Радуйся, за правду гонимых дерзновение; радуйся, за веру страждущих тернение.
Радуйся, мучеников венчание; радуйся, мучителей грозное воздаяние.
Радуйся, связнем узы разрешающая; радуйся, телом и душою плененных свобождающая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 7
Хотящу праведному Судии и Богу человеки, Того забывающия, вразумити, попусти бранем велиим на земли воздвигнутися. Языцы бо смятошася и царства поколебашася. Смерть и ужас по лицу земли проидоша, плач и стенание воздух огласи. Тогда убо вси, иже на Тя упование возложиша, Богородице, ко образу Твоему усердно притекаху и, от Тебе единыя спасения чающе, Богу, давшему Тя людем Заступницу, вопияху: Аллилуиа.
Икос 7
Новые знамения и чудеса велия явила еси от иконы Твоея честныя, Богомати, егда услышахом глас брани. Градом бо горящим и земли трясущейся, чертогом разрушаемым и пругом, воздух исполняющим, соблюла еси церковь, в нейже образ Твой, Всецарице, пребываше, невредиму: вси же в ней молящиися, чудо видяще, едиными усты возопиша Ти таковая:
Радуйся, Державная Воеводо; радуйся, на Нюже уповают вси народи.
Радуйся, Церкве Столп и Утверждение; радуйся, всякия святыни защито и ограждение.
Радуйся, победо, мир побеждающая; радуйся, и неимущия упования спасающая.
Радуйся, благая Послушательнице молений прилежных; радуйся, безпомощных помоще и надеждо ненадежных.
Радуйся, сатану под нозе наша сокрушающая; радуйся, огню и стихиям повелевающая.
Радуйся, иконою Твоею нас остеняющая; радуйся, Покровом Твоим нас осеняющая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 8
Странное и страшное знамение явила еси, Всесвятая, егда домом разрушаемым, храмину малую, юже освятила еси прежде иконы Твоея пребыванием, сохранила еси невредиму, старицу же и сына ея, в той крыющихся, целых представила еси. Тем же вси, зрящия и слышащия сия, ужасахуся ужасом, страхом вопиюще: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир любовию Твоею Богоподобною объемлеши, Приснодево, ближняя и дальняя посещающи и всю поднебесную во иконе Твоей приснопоклоняемей обтекающи. Тем же от восток даже до запад шествие Твое бысть, да вси невозбранно к той припадают, Тебе же Первообразней припевают сицевая:
Радуйся, всех радостей Радосте; радуйся, Чаше неупиваемая сладости.
Радуйся, нынешняго века скорбнаго утешение; радуйся, будущия жизни наслаждение.
Радуйся, веселящихся на небеси нас ради оставляющая; радуйся, к земли многоскорбней и многобедствующей приникающая.
Радуйся, со иконою Твоею благодатными стопы невидимо в домы наша входящая; радуйся, благословение и радование тем приносящая.
Радуйся, келии монашеския образом Твоим честным освящающая; радуйся, клети убогия паче палат царских тем украшающая.
Радуйся, храмы Божии Ликом Твоим Пресвятым облистающая; радуйся, в жилищах чтущих Тя незримо пребывающая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 9
Всяк возраст и всяк чин притекает к Тебе, Богоневесто Владычице, всем бо простерты суть Богоноснеи Твои руце, всем вся подаеши независтно, вся светлиши и утешаеши, Всецарице. Темже, о Тебе веселящеся, вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Вития многовещанныя увядоша и ритори благоглаголивии изнемогоша, по долгу Тя прославити хотящии, Марие Богородице, недоумеет бо всяк ум благохвалити Тя по достоянию, обаче аще мы умолкнем — камение возопиют. Темже, аще и недостойнии суще, бренными усты дерзаем взывати Ти таковая:
Радуйся, пророков огнедохновенный глаголе; радуйся, апостолов проповеде неумолкаемая.
Радуйся, преподобных сердечное пение; радуйся, исповедников крепосте и дерзновение.
Радуйся, молчальников тайнолепная беседо; радуйся, риторов и Богопроповедников златыя уста.
Радуйся, на страсти подвизающихся превознесенная наградо; радуйся, всех праведников Божественная отрадо.
Радуйся, матерей славо и девства похвало; радуйся, старцев покое и юных Водительнице.
Радуйся, Адама смертнаго Дщи, Богу же Родительнице; радуйся, славою неизреченною близ Бога сияющая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 10
Спастися миру тепле помолися, Богородице, помощи бо Твоея требует, сетям лукаваго, по всему лицу земли распростертым, языком же шатающимся и бурям напастей, на Церковь Божию воздвигаемым; темже, якоже в Кане Галилейстей иногда, рцы слово к Сыну Твоему и Богу, да воду искушений же и скорбей в вино умиления и веселия Божественнаго претворит, да поем Ему выну: Аллилуиа.
Икос 10
Стена необорима нам буди, Всенепорочная, сопротив ополчений видимых и невидимых враг, державно по нас поборающи, любовию вопиющих Ти таковая:
Радуйся, Богоноснеи руце Твои о нас к Богу присно воздвигающая; радуйся, духов злобы под нозе наша покоряющая.
Радуйся, князя тьмы хитросплетенные советы посрамляющая; радуйся, тучи помыслов Духом Божиим развевающая.
Радуйся, уныние от нас отгоняющая; радуйся, треволнения житейския смиряющая.
Радуйся, бурем напастей повелевающая; радуйся, обуреваемых благодатно окормляющая.
Радуйся, из глубины зол извлачающая; радуйся, погибающим длани милостивно простирающая.
Радуйся, нози наша на пути спасения наставляющая; радуйся, руце наша во бранех укрепляющая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 11
Пения наша, якоже Сын Твой вдовичу лепту, приими, Всесвятая, и подаждъ нам всегда Тебе сия приносити, живот наш в мире управляющи и грехом прощение дарующи, яко да в небесныя обители вшедше, воскликнем Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светообразный омофор Твой, Всеблагая, над землею нашею невидимо простри, нечестия безлунную ночь прогоняющи, зарю же пакибытия возсиявающи, да в радости немолчно зовем:
Радуйся, воистину в Солнце облеченная; радуйся, венцем от звезд увязенная.
Радуйся, рясны златыми преиспещренная; радуйся, красото неизреченная.
Радуйся, Светлосте, денницы светлейшая; радуйся, теплото, солнца любезнейшая.
Радуйся, зарнице будущаго века; радуйся, Свете невечерний ангелов и человеков.
Радуйся, темныя демонския полки далече отгоняющая; радуйся, неверия тьму просвещающая.
Радуйся, во оружия света нас облекающая; радуйся, Святыне, цветы всех добродетелей благоухающая.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 12
Благодать возблагодать от иконы Твоея прияхом, Богородице Пречистая. Никтоже бо, притекаяй к той с верою, тощь отходит, но кийждо по потребе своей дар Божественный приемлет и радостию венчается, вопия к Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поем Тя, величаем Тя, поклоняем Ти ся, Госпоже Пречистая, сытости похвал Твоих отнюдь не знающе, и припадающи пред честным Твоим образом, умильно взываем Ти сице:
Радуйся, душ наших сладчайшая весно; радуйся, сердец наших светлейшее утро.
Радуйся, высото недомышляемая; радуйся, славо неувядаемая.
Радуйся, блаженство нескончаемое; радуйся, благосте неизсякаемая.
Радуйся, веселие неизреченное; радуйся, воистину едина Преблагословенная.
Радуйся, превыше всей твари Превознесенная; радуйся, в житии сем нас заступающая.
Радуйся, в час смертный верныя сретающая; радуйся, яко и на Страшнем Судищи спасаеши на Тя уповающия.
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.
Кондак 13
О, Всепетая Мати и Мати всем христианом, Сына Твоего и Бога любовию подражающи, вопиеши к нам милостивно: не бойся, малое стадо, Аз есмь с вами и никтоже на вы! Темже Ти любовию припадающе и со слезами благодаряще, велегласно зовем: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Ангели удивишася …» и кондак 1-й «Избранной Воеводе …».
МОЛИТВА
О Пресвятая Владычице Богородице, Небеснаго Царя Мати, Богоизбранная Отроковице! Ненадежных надеяние, больных исцеление, сирым предстательнице, скорбящим утешение и радость, обидимым покровительнице и всем в бедах и напастех сущим скорое поможение и заступление! Помози, о Мати Божия, и нам грешным в скорби нашей, возвесели радостию сердца людей Твоих; управи в мире и тишине жизнь нашу и не даждь во отчаяние впасти, Ты бо Едина еси паче всех святых и паче всех горних умов Предстательница наша к Богу, яко Всеблагаго Царя Благая Мати. Темже мы, грешнии, на Пречистый Твой образ «Знамение» взирающе, умиленно преклоняем колена и, благоговейно лобызающе, молим Тя, Благосердная Мати: не отрини смиреннаго моления нашего и яви нам знамение милости Твоея: никтоже бо, к Тебе прибегая со упованием, исходит от Тебе посрамлен, но просит благодати и приемлет дар к полезному прошению, прославляя Сына Твоего и Бога, и Тебе с Ним, во веки веков. Аминь.
Тропарь, глас 4
Яко необоримую стену и источник чудес, стяжавше Тя раби Твои, Богородице Пречистая, сопротивных ополчения низлагаем. Темже молим Тя, мир граду Твоему даруй и душам нашим велию милость.
Кондак, глас 4
Честнаго образа Твоего знамение празднующе людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси, темже Тебе верою взываем: радуйся, Дево, христиан похвало.
Ин кондак, глас 4
Приидите вернии, светло да празднуем всечестнаго образа Богоматери чудное явление, и от того благодать почерпающе, Первозданной умильно возопиим: радуйся, Марие, Мати Божия Благословенная.
Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой честный, имже показала еси преславное знамение.
Курская Коренная икона Божией Матери "Знамение" – одна из древнейших икон Русской Церкви, обретенная в XIII веке, во время татарского нашествия, когда все Русское государство испытывало величайшее бедствие, а город Курск, разоренный полчищами Батыя, пришел в запустение.
8 сентября 1295 года, в день Рождества Пресвятой Богородицы, небольшая дружина охотников из города Рыльска прибыла на охоту к реке Тускоре, в 27 верстах от Курска. Один из этих охотников, благочестивый мужчина, нашел в лесу небольшую икону, лежавшую лицом вниз на корне дерева. Едва он поднял икону, чтобы рассмотреть ее, как из того места, где лежала икона, забил сильный многоводный источник чистой воды. Охотник, нашедший икону, понял, что это не простая икона. Он созвал своих спутников, и они общими усилиями сейчас же срубили небольшую часовенку, в которой и поставили обретенную икону.
Жители города Рыльска, узнав о новоявленной Иконе Божией Матери, стали посещать ее для поклонения, и от иконы стали источаться многочисленные чудотворения.
Узнав об этом, князь Василий Шемяка приказал немедленно принести икону в Рыльск. Но сам по неверию или сомнению не вышел на торжественную встречу, за что был наказан слепотой. Осознав свою вину и принеся покаяние и моление перед иконой, он снова получил зрение. В благодарность Шемяка соорудил храм во имя Рождества Богородицы, ибо в этот день Икона была обретена. Но недолго пробыла икона в Рыльске. Трижды она чудесно исчезала из города, и ее находили в том месте, где она явилась впервые охотнику. После этого рыльчане поняли, что Божия Матерь благоволит, чтобы икона оставалась на месте явления. Поэтому в Коренной пустыни была специально построена часовня, в которой отныне икона и находилась.
В 1385 году Курская область была снова опустошена татарами. Они хотели сжечь часовню и икону, но деревянная часовня не загоралась. Живший при часовне священник объяснил им, что причина этого чуда – в иконе. Тогда разъяренные татары разрубили икону пополам и разбросали половинки в разные стороны, а часовню сожгли. Священника они взяли в плен. Спустя некоторое время он был выкуплен послами Московского князя, и возвратился к месту, где была часовня.
После долгих поисков с постом и молитвою, священник нашел обе половинки святой иконы, сложил их вместе, и они чудесным образом соединились, не оставив следов разрушения и только на едва заметном месте раскола выступило нечто, похожее на росу.
Почти триста лет пребывала чудотворная икона в часовне на реке Тускари, привлекая к себе богомольцев, даруя всем излечение и укрепляя их в православии. Молва народная об ее чудесах достигла и царского престола.
В 1597 году по велению царя Федора Иоанновича чудотворную икону перевезли в Москву и украсили изображениями Господа Саваофа и ветхозаветных пророков. В 1615 году по просьбе курских жителей царь Михаил Федорович повелел возвратить икону в Курск и поставить в Курском соборе. Царица Ирина Федоровна украсила образ богатой ризой. В том же году по велению царя на месте часовни был воздвигнут храм Рождества Богородицы и основан монастырь, названный Курской Коренной пустынью (в память явления иконы у корня дерева).
В XVII веке икона путешествовала на Дон для благословения Донских казачьих полков. В 1684 году Государи Иоанн и Петр Алексеевичи прислали в Коренную пустынь список со святой иконы с повелением, чтобы этот список сопровождал в походах православных воинов. В 1689 году списки "Знамения" были даны полкам в Крымский поход, в Отечественную войну 1812 года список Курской Коренной иконы Божией Матери был послан к князю Кутузову в действующую армию.
Перед Курской Коренной иконой Божией Матери "Знамение" молился и еще ребенком получил свое первое исцеление преподобный Серафим Саровский.
Во время гражданской войны духовенство приняло решение о вывозе Иконы из Курска. Начался трудный путь иконы за рубеж: 1 марта 1920 года на пароходе "Святой Николай" она отбыла в Константинополь; потом были Греция и Сербия.
В 1920 году по просьбе генерала Врангеля икона была доставлена в Крым и покинула Россию с последними полками уходящей Белой армии. В первых числах ноября 1920 года икона была возвращена в Сербию, где и пребывала до 1944 года. В 1944 году курская святыня была переправлена в Мюнхен. С 1957 года икона пребывает в посвященном ей главном храме Архиерейского Синода в Нью-Йорке.
Чудотворная Курская Коренная икона Божией Матери "Знамение" является главной святыней Русской Зарубежной Церкви.
В городе Нью-Йорке с Чудотворной Курско-Коренной иконы Божией Матери "Знамение" был написан и освящен на оригинале список для Одесского храма в честь Курской Коренной иконы Божией Матери "Знамение" при Одесском Институте Финансов.